Friday, June 3, 2011

Ekoley

Assalamualaikum wth.

Korang tahu, sekarang ada virus Ecole (sila baca "e-koley" dan bukan e-COLI). Virus ni terhasil daripada sayur-sayuran yang berpenyakit dan telah merebak ke beberapa negara eropah bermula dengan Germany. Kira food-borne bacteria la. Setakat yang saya dengar berita di Aljazeera International (sumber tak nak kalah..kekek), 15 orang mati dan ratusan jatuh sakit. Suratkhabar cakap virus ecole tersebut datang dari Spain. Sebelah Morocco je beb. Kalau virus tu mengamuk datang naik tongkang menyeberang selat Gibraltar dan buat kacau kat sayur-sayur kat Morocco ni, tidakkah saya terpaksa berhenti makan timun Sepanyol yang manis dan lazat itu?

Inilah timun Sepanyol terbabit. Rangup, manis dan lebih sedap kalau dapat free.
Sumber : curi di Google


Saya harap entry diatas dapat melupakan korang semua yang saya tak update blog selama sebulan. ahaha.. maafkan kami..maafkan kami..maafkan kami..maafkan kami... eh, berapa banyak punya maaf daaa...

............................
Saya rasa internet rumah saya pun dah dijangkiti ecole. Upload sekeping gambar dua kali Jumaat baru habis. Mereka yang tak pergi sembahyang Jumaat mungkin rasa sekejap kot. Entahlah.

4 comments:

Dr Singa said...

saya dah lama tak makan sayur..
sejak lahir...

erk...
jangan ikut saya ..

Syahiddmilikku said...

akaksinga,
akak memang singa hardcore la..ahahha..

Arena said...

As salam,

1st time sampai sini. Nampak jugak kerajaan german buang tomato dan timun banyak2 hari tu. Careful bila makan tu.

Syahiddmilikku said...

Arena,
terima kasih sudi datang kat blog saya dan keprihatinan cik arena sangat2 saya hargai. Kitorang kat sini pun tak makan timun tu buat sementara waktu. Berjaga2 kan.

Muzium

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...