Sunday, March 29, 2009

Gelap

Assalamaualaikum wth,

Hari Sabtu, 28 Mac, 8.30 p.m-9.30 p.m. Rumah aku bergelap macam dalam rumah hantu kat Taman Buaya Melaka. Zulumat. Tanda sokongan kepada kempen anti pemanasan global sedunia anjuran World Wildlife Fund (WWF). Apa dia WWF ni? Gusti gomol² kat Tv3 ke? Korang carik dalam Wikipedia. Waima pun begitu, ada juga sebilangan masyarakat bertamadun hari ini, beranggapan bahawa cara ini begitu konservatif dan mengarut. Bagi mereka, banyak lagi cara lain untuk menimbulkan kesedaran. Owhh..payah sangatkah perkara konservatif begini untuk timbulkan secebis kefahaman dalam otak purba karat diorang? Owhh..saya tak marah pun anda tidak tutup lampu. Itu bukan soalnya di sini, cuma saya agak terkilan dengan golongan yang memandang perkara ini adalah sesuatu yang b*d*h. Untuk yang telah bersama-sama mendokong hasrat murni ini, aku ucapkan terima kasih kerana begitu concern dengan dunia nikmat pemberian Allah ini. Tapi bukanlah bergelap selama satu jam ini hanyalah sekadar bergelap. Sokongan berterusan adalah tujuan kempen ini dilaksanakan. Jangan lupa juga untuk selamatkan agama, bangsa dan negara ok. Pray for all your happiness. Peace!

Sayangi Bumi Kita!

12 comments:

Sulela said...

Chidan, kalau tak tutup lampu semalam tak bermakna tak menyokong...huhuhu...

Anonymous said...

gee tutup lampu..hehehe

Syahiddmilikku said...

kak lela,
owhh..tak kisah pon, cuma ia hanya tanda sokongan sahaja. huhuh..tidak tutup lampu bukan soalnya kan kak,..hehhe..

gee,
salam gee. marhaban bikom. tahniah gee. keep up the good work.

shahib said...

kelakar betol.. post yang mimpi minah arab.. skrg masih kat morocco ke amcm? keadaan kat sana.. ok lah tu je.. thx pasal penah ziarah dyntv.com dulu.. anyway kalau free2 bagi feedback dekat dyntv pasal nak renew video2 and webdesign dia.. so votelah ye @ feedback.dyntv.com

Anonymous said...

ade juga terbaca orang2 yg kata bila kita off letrik, lebihan elektrik yang tak digunakan tu akan diserap ke bumi. maka jadi pencemaran tanah plak. ntah la. betul ke tak betul tu. rasa mcm tak betul. ape salahnye off letrik sbb dapat jimatkan penggunaan tenaga di samping bil, kan kan kan. huhu.

Syahiddmilikku said...

shahib,
yup masih di morocco. balik tahun depan insyaallah. saya terus sokong dyntv. insyaallah.

kak landaklaut,
yeke kak? hurrmm..mende tu rasanya diserap pula oleh pokok sebagai zat. sebab itulah kalaupetir banyak kali mana pun, cas elektriknya akan menajadi zat didalam tanah. saya sokong akak, boleh jimatkan? huhuh..

pu3 balqis said...

bagus2 bersemangat..
kongsi2lah pengalaman hidup di negara orang...

IdaAnuar said...

maklong kat umah ibu masa tu...confirm lah tak tutup lampu...kang tersalah raba lak cik mazlan

Anonymous said...

bgus la bgelap, tp aku xtutup lampu pun, cume ptutnye jdkan amalan tu konsistan, bukan skadar bmusim..
bgelap 1 jam xde nilainya, jika hari2 slpsnya tabiat kte sma je..

qittun slamanya

halim qittun said...

shidut, aku da follow ko, klu ko x follow aku, aku gigit ko, huhuhu
doakan aku ek, imtihan mood skang ni..slamat hari ulgtahun klahiran ko ..tima 4 april tu aku ade paper, so aku wish skang ek..moga mkin kurus..n jaga mulot, hehehe

orangjahat said...
This comment has been removed by a blog administrator.
halim qittun said...

time kasih shidut, hepi besday, tua da ko kan

Muzium

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...