Monday, July 4, 2011

Sepetang di pasaraya

Ramai manusia shopping kat pasaraya Aswak Salam petang tersebut. Bau pelbagai. Lalat andai terhidu, memang tergadai nyawa.

Biasa lah kan akhir bulan, gaji dah masuk la tu.

Saya dan Ubaid (bukan nama sebenar, ini nama pendek je..kahkahkahkahkah..) tak ketinggalan membeli serta membelah.

Selesai urusan jual beli di kaunter pembayaran, saya dan Ubaid menuju ke mesin timbang berat. Dalam google translate cakap Weight Scales.

Ubaid tanpa segan silu dan penuh harapan menggunung di dada berdiri diatasnya lalu menyumbat syiling sedirham.

Mesin berbunyi tanda pengirangan dan hitungan BMI sedang berjalan. Kedengaran sedikit mengah mesin terbabit.

Hasil hitungan mesin terpacul keluar. Ubaid lekas menarik helaian kertas kecil itu.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

"Bila la berat aku nak turun ni, Dan?", keluh Ubaid perlahan menghela nafas sedikit kecewa.

Aiskrim kon berperisa coklat dan vanilla double scoop di tangan kanannya mencair perlahan-lahan seolah-olah meratapi kegalauan hati tuannya yang berduka itu.

10 comments:

kucingorengemok said...

serius macam pernah baca cerita ni... tapi watak anak arab 16 tahun

ni versi mana yang betul ni? haha

Syahiddmilikku said...

akak rasa? kakakka...

AI said...

- selalu nye org merantau akan kurus kering...hehe

Syahiddmilikku said...

kak al,
kitorang ni jenis yang kadang-kadang kak..ahahha

daunkuchai said...

sedih baca cerita tuan...amat sedih..huhu

Anas Bin Baharuddin said...

kau kutuk die ker??? ha ha ha

Syahiddmilikku said...

daunkuchai,
kawan saya tu lagi sedih ustat..kekek

anas,
takdelah. ini sekadar pedoman kepada kita yang masih kurang obesiti nih..ahaha...

Udy said...

hampeh tol shidan! cam la takde nama lain .

Syahiddmilikku said...

alaa udy, ko kan ensem org nye..tu aku guna nama ko. komersyel skit..kikikikikik...

asyiq said...

berat pakcik bpe? boley tahu? hee

Muzium

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...