Monday, August 6, 2012

Apam Berkat



Apam Berkat : Apam tinggal kejap gi semayang Jumaat. 

Walaupun yis dalam apam hanya 6 gram, tapi dia boleh buat apam melimpah lebih dari kuantiti yang asal. Macam tu jugak amalan kita di bulan Romadhon ni ha. Buat sikit amalan tapi pahala melimpah-ruah. Dengan makanan pun Allah boleh bagi peringatan. Ko ada? Selamat Beramal!

p/s : errr..tak payah la setiap kali buka, korang tenung lauk siput sedut masak lemak tu carik penghayatan dan tazkirah Romadhon kan. Kang busy carik penghayatan, penerajang yang kita jumpa ye tak? Bersyukur cukuplah.

Agak-agak ajaib tak macam sejadah berdiri? Kahkahkah.... 

Satu lagi, terima kasih banyak-banyak ribu-ribu lemon untuk pengunjung-pengunjung baru blog ni. Siap dengan rombongan Cik Kiah baca post. Kejutan budaya saya kejap. Ni semua sebab Akak Kucing punya hal. Tak bleh simpan rahsia betul! =)


5 comments:

kucingorengemok said...

gigi jarang, keh keh keh

doc said...

keajaiban ...boleh masuk kosmo ni...

PUTUBAMBU said...

umang aii....
sampai meleleh-leleh!

athirah said...

baru tengok apam belum masak pun dah terliur.belum lagi tgok yg dah masak




http://athirahshariffudin.blogspot.com/2012/08/apa-la-sangat-bakti-siswa-ni.html

Syahiddmilikku said...

akak kucing,
ingat rongak...ahahah..

doc,
masuk mastika lagi best..3 page kita punya..ngehngeh..

putubambu,
welkam putubambu.. macam hingus gergasi bila dia melimpah..kahkahkah..

athirah,
welkam athirah, saya kalo masak memang camtu. sebelum masak orang leleh air lior, bila dah masak orang leleh air mata sbb tak sedap..kuikuikui...

Muzium

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...