Saturday, May 9, 2009

K.U.S.K.U.S

Assalamualaikum wth,

Aku boleh tahan dengan orang berfikiran pra-matang.

Aku boleh tahan dengan manusia pra-sangka.

Aku boleh tahan dengan lelaki pre-judis.

.
.
.
.
.
Tapi, aku tak boleh tahan dengan gadis pra-san!

.........

Kuskus. Bukan angin kuskus yang berkemampuan membunuh 14 ekor nyamuk dalam satu masa itu. Ini nama makanan tradisional masyarakat arab Maghribi. Sangat sedap bila lapar. Berbentuk seakan-akan dedak ayam. Diperbuat dari gandum. Pelbagai jenis. Ada kuskus dengan ayam, daging ataupun sayur-sayuran. Masyarakat Maghribi akan makan kuskus pada hari Jumaat sahaja iaitu selepas Solat Jumaat. Hari lain korang takkan jumpa benda nih. Aku antara manusia sejagat yang gilakan kuskus. Dan mungkin aku akan kawen dengan gadis arab disini untuk memaksa beliau memasak kuskus setiap Jumaat. Manakala hari lain aku akan suruh bini Melayu masakkan tempe goreng cili padi.


Kredit kad untuk Tajuddin untuk kuskus beliau.

Imej Kuskus sebelum hilang sifat sempurnanya.

Kuskus ini mengambil masa 2 jam untuk disiapkan namun mengambil tempoh kurang 5 minit untuk dihadam perut jin bertopeng manusia-manusia diatas (kecuali saya).


.........

Jom klik!Ads Portal Diyalna.com

11 comments:

Saya said...

patut r pakai kopiah..tak mempunyai perut jin ghupenye..huhu

Endofday said...

kuskus sedap woo
aku mkn kat msia aritu

aku rase musyrif kopai tu kepale jin, betul x? aku syak laa

Sulela said...

Aik...sampai 2 isteri ye Chidan...hehehe. Sikit punya manis senyum Chidan tu. Mana resepinya? hehehehe

pu3balqis said...

wah... sedapnya..
bila la agaknya leh nak merasa kuskus tu ek..?

Muhammad Haidar said...

huhu syidan bkn nk exam ke??x pa2 mkn kenyang2 dlu

miss GAZA II said...

wah.
selera beno tngok kuskus 2..
tp rasanya xdakla smpy ke tahap selera mrk yg memiliki prot jin!
kakaka
:p

a.b geldofg said...

tringat makan kuskus bsama kluarga kawan aku di tunisia

sedap!

munawwar said...

lagi best lepas solat jumaat makan kuskus sambil minum cendol :)
-maghribi ade jual cendol tak?heh

da lame xmkn kuskus mesir ni.

syahiddmilikku said...

kamu,
kopiah, topeng paling ampuh unutk kaburi mata manusia..kekek

endofday,
bagus, anda berjaya melepasi halangan dengan mengatakan kuskus itu sedap.

kak lela,
2 cukuplah. hahahaha..
resipi? aiyak, susah la kak. balik mesia sok saya buatkan ok.

pu3balqis,
alamk pu3, hang nak pi mesir. kalau sempat ana buatkan kat sana keh? hohoho...

haidar,
saay baru habis mid-sem exam minggu lepas. meh makan sekali..hihih..

miss gaza,
awak tak maksudkan saya kan? miamiamiamia..

a.b,
kuskus tunisia? saya makan tahun lepas kat umah kawan. orang tunisia. lain skit tapi best!

munawwar,
cendol x yah sebut. gigit baju tahan napsu kat cendol..hahah..

Anonymous said...

wah sedap...sampai sini kene buat laa nanti ye...

abg madzli -belgium

kimmy_ky said...

lapar ler pulak tgk kuskus nih..hehehehe

Muzium

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...