Wednesday, April 29, 2009

P.E.R.A.S.A.N

Sukar menjadi perhatian orang rupanya , getus hati aku.
Gadis arab ber 'eyeshadow' ungu muda itu masih tersenyum kepadaku.
Aku berdehem memperbaiki postur dudukku.
Lantas menyisir sedikit rambut lurusku kebelakang telinga.
Wajahku mungkin semacho Brad Pitt di dalam movie Ocean's Twelve tika ini.
Ah tidak, mungkin sedikit seksi dari Antonio Banderas didalam Zorro?
Gadis mungil itu tersenyum lagi.
Hidangan ayam bersalad dan sedikit nasi telah ku habisi.
Pernafasanku masih terkawal.
Aku bangun sambil memandang penuh kejantanan kearah gadis berblouse polka dot kuning tersebut.
Aku berlalu seakan-akan gaya Rajnikanth dengan dhotinya.
Bayangan gadis itu hilang setelah membayar wang di kaunter.
Sebelum keluar dari restoran, cermin tergantung dihadapan kedai aku kerling.
Menilai samaada wajahku setampan Fahrin Ahmad atau sekacak Aaron Aziz.
.
.
.
.
.
.
.
Ada nasi di hidung kananku.
.
.
.
.
.
Maruahku seakan dirampas oleh hidup yang kejam.

16 comments:

Muhammad Haidar said...

hahaha....bt saspen bt0l...bkan saspen, curious

afiq hakimi said...

ko tade crite yang lebeh sentimentel ag ke?
haha..

ak baru nak jawabkan muke ko macam
m rajoli..
hehe

rupenye makan cam bdak kecik..
nasik ade kat idong..

kalo mukos ko yang wane ijau cendol tuh cane la kan?
seram ak nak bayang~
ehee..

IdaAnuar said...

hahahaha.....kerbau tak masuk kandang.hahahahha..lawak-lawak

pu3balqis said...

huhu..
hidung pon lapar agaknya..
:p

Lynda said...

hahahha .. hilang segala ke'macho' an .. :P

Sulela said...

Chidan, hahahaha...sakit perut kak gelak neh. Rasa nak guling2 kat simen dah neh...ahahahaha

Tu terlajak suap ke sampai nasi pon buleh ada kat hidung...hahaha

- eina - said...

adehhh... nk tergelak nehh...
errr... x marah kan gelak.. :D

syahiddmilikku said...

haidar,
yakah? hoohoho..

Afieq,
beb, kalau mukus sudah pasti aku memebunuh diri di tempat kejadian..miahahah..

Mak Long Ida,
senang hati tengok mak long gumbira..heheh..

pu3balqis,
tapi saya tak sumbat kat idung nasik tuh..kekeke..

lynda,
sebulan hilang selera makan..huhuh..

kak lela,
x taulah kak. Cover macho sgt kot..ngehngehngeh..

eina,
entri ini bertema jenaka. Gelak adalah digalakkan..kekkeke..

alfannani said...

Sib baik nasi yang melekat kat hidung jihat kanan. Kalaulah spagheti La Tour Eifel tu yang bergantung kat hidung, alamat orang tu tanam diri sendiri rasanya. haha

Lotfi Lokman a.k.a kamitaken said...

maruah beb! maruah! kakakakakakak~ kejam betul citer nko nih! aku tak tahan tergolek gelak. hahahahah lawak giler ah. memang brad pitt pon tak brani nak buat macam nih.hehehe

munawwar said...

haha..Fahrin Ahmad pun kalau makan tak gune hidung..

hehe..ana suke gaya nta bercerite..best2!! =)

:: Alif :: Dal :: Mim :: said...

aku setuju ngn Afiq Hakimi..muka ko mcm M.Rajoli...hahaha

Wan Mohd AL Faizee said...

hahah....
sengal.
mulahazoh aku boleh kasi kat ko..
ngee~

miss GAZA II said...

adehh~
mana tahan nasik kat idong.

naseb bek org x ingat taek idong ja
:p

ekramhakim~ said...

biasa la kan..boaye..hukhuk

syahiddmilikku said...

Alfannani,
spagetti la tour eiffel? hahahah..
memori sungguh tempat tersebut..kakakak..

lotpi,
bukan brat pitt jer, kambeng pong x berani buta..kakkaka..

munawwar,
owwhh..dgr citer fahrin ahmad makan pakai ibu jari kaki..mùiamiamia..

alifdalmim,
jeles arr tu muka saya cam fahrin ahmad..kakak

faizi,
mekasih..

missgaza,
kalau taik idung, saya akan arwah didunia fana ini..heheheh..

ekramhakim,
awak ular sawa x sedar..kakak..

Muzium

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...