Friday, April 17, 2009

Sinergi's Photos Collection.

Assalamualaikum wth,

Huwargghh..!! owwhh..sorry, huaahh..penat giler tunggu imtihan syafawi (ujian lisan) subjek I'jaz Bayani petang tadi. Nasib sempat masuk saat² akhir. Kalau tak, alamat aku tangguh pekse minggu depan la. Letih beb. Untung tak kawen lagi je. HUh!

.........

Janji aku tunaikan. Gambar-gambar dibawah adalah gambar sekitar program Simposium Generasi Glokal Ummah(SINERGI '09) minggu lepas. Program persatuan ini telah menjemput Ustaz Zaharuddin Abdul Rahman aka UZAR yang sedang menjalankan kursus sabatikal di UK sebagai pembentang kertas kerja beliau. Apa itu sabatikal? Ianya lebih kurang kuih apam kurang manis jugak la. Mana la aku paham. Banyak info dan maklumat yang aku dapat sepanjang dua hari bersama UZAR. Kursus solat sempurna beliau amat berkesan. Bukanlah jawab soalan bacaan asas macam ujian amali KAFA darjah dua sekolah rendah dulu. Tapi lebih kepada kaedah pengambilan hukum yang betul didalam solat. Paling best ketika pembentangan kertas kerja Muamalat Islam. Minat betul aku. Maklumat yang belum pernah aku dengar sebelum ni pun UZAR utarakan. (Cakap macam aku Ph.D je kan? hahahah..)
Layankan dulu gambar ni okeh? Bukan layan betul-betul tau. Maksud aku tengok jer. Miamiamia..(gedik bukan ketawa begini?)


Wallpaper UZAR

Aku sempat tahan napas mengah berlari setelah click shutter.

Pihak gadis begitu ayu bila berhadapan kamera ini.

Diskusi luar dewan menunjukkan kami begitu dahagakan ilmu dan sirap limau

Pembentangan kertas kerja

Pembentangan kertas kerja II

Diskusi tambahan

Amanat terakhir

Ala-ala wedding photography

Ala-ala wedding photography lagi

Sesi menjawab soalan peserta

Part nih malas aku citer nih. Ingat nak bergambar sensorang, ada jer yang gatal kaki nak inteprem. Kot-kot la boleh wat caption, "Uzar dan aku". huh!

Encik Kamil Baharin, antara supporter terbesar program nih. Maksud aku syarikat ayah dia.

Diskusi luar tajuk

Fokus, cetus, kompius, dan sugus.


AMARAN!

Jangan ambil gambar time tengahari terpacak atas kepala anda!

.........

Tahniah kat angah Fahmi (Klik sini untuk citer dia) atas pemilihan ke Kor Kesihatan DiRaja(KKD) Tentera Wataniah. Walaupun dari dulu nak join unit semboyan, jaga sempadan, masuk hutan, kawan ngan rimau, KKD ni pun ok jugak ape. Belajar balik 3 tahun bukan lama. Pejam celik, makan, tidur, main PS2, tengok Oggy and The Coacroches, layan movie Korea, abes la. Jangan sedih-sedih ok. Tak dapat masuk hutan pun, belakang umah nenek kat Beranang tu pun boleh redah nanti. Kuikuikui...Jangan pressure sangat, kat KKD tu alang dengar bersepah gadis cung. Sambil inject orang, boleh main kenyit² mata. wakakak...Keep up the good job Angah! Inilah, barisan kita, yang ikhlassss... maakaan!! Pelik je aku dengar. Lantak lah.

Tebuan hitam, gelaran ketika kecil disebabkan tabiat beliau yang suka menggigit sesiapa yang mengganggu habitatnya.
Apa barang muka ganas pakai stokin pink?!

Jom klik!Ads Portal Diyalna.com

3 comments:

IdaAnuar said...

dapat unit kkd ke angah..hahaha maklong boleh bayangkan angah yang selalu cmbrut tu melayan pesakit die...alang bayang kan lah muka tension dia nanti..huhuhu.tapi tak apa itu lah cara untuk dia menjadi lebih prihatin kat org lain...kui!kui! ha lah...baru perasan dia pakai stokin pink kaler.pilihan sape lah agak nye ye...pn zariah ke?

:: Alif :: Dal :: Mim :: said...

mula2 baca tak de la nk gelak..tp bila caption gmbr abg ko ni pakai stokin pink tu yg aku tak tahan..hahahaa

syahiddmilikku said...

mak long,
itulah pasal. dgr citer mengamuk² dia x nak kor tuh. bila dah kena pujuk terima gak. stokin syafiqah kot..hahhaha..

abg adam,
saya pon baru perasan mende tuh..sengal bukan beliau, hahah

Muzium

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...